I have to admit it: I’ve never been a fan of middle seasons. I’m that kind of person that yes, can enjoy the half way, but not for more than two or three weeks. That kind of person that doesn’t even like winter times too much, or the one who can love them only to have a reason to drink hot chocolate, watch movies in bed, wear maxi sweater and colourful beanies. And also this for a limited time, and for a limited short time.
To explain in a few words: I love summer and temperatures above 20°, that let you wear all the combinations you want: booties with dresses, leather jackets with shorts, jeans with tops and sandals.
My “weather problems” grow when I’m in Milan in this season: we go from 5° one day to 17° the day after, from pouring rain to shiny sun. The most useful technique is layering, and in this case there is one piece of clothing which makes this transition from cold to warm weather easier: the trench. Perfect on a sweater, shirt or, like in this case, on a simle tshirt.
Able to give personality to all the look with a detail: you can find the one I was wearing here on Storets.
Devo ammetterlo: da sempre ho un problema con le mezze stagioni. Sono quel tipo di persona che si, può apprezzare la via di mezzo, ma per non più di due o tre settimane. Quel tipo di persona che non apprezza neanche particolarmente l’inverno, o che riesce ad amarlo veramente solo per la cioccolata calda, i film sotto le coperte, i maxi maglioni e le cuffie colorate. Ed anche tutto questo per un tempo limitato, e per un tempo limitato particolarmente corto.
In poche parole: adoro l’estate e le temperature sopra i 20 gradi, che ti permettono di indossare tutto quello che vuoi: vestiti con stivali, giacche di pelle con shorts, jeans con top largo e sandalo aperto.
I miei “problemi” di metereopatismo aumentano quando sono a Milano in questa stagione: si passa dai 5 gradi un giorno ai 17 del giorno dopo, dalla pioggia incessante al sole che quasi scotta. La tecnica più funzionante sembra quella del “vestirsi a cipolla” (o forse sarebbe più professionale dire “a strati”?), ed in questo caso c’è un capo che più di tutti rende semplice questa transizione dal freddo al caldo: il trench. Perfetto sopra ad un maglione, camicia o, come in questo caso, una semplice tshirt. Capace di dare carattere a tutto il look con un solo dettaglio: quello che indosso lo potete trovare su Storets.
I was wearing:
GUCCI HORSEBIT LOAFERS
ANINE BING LEATHER TROUSERS
RODARTE TSHIRT
STORETS TRENCH
CARTIER WATCH + CARTIER LOVE BRACELET
VITA FEDE RINGS
GUCCI BAG
CELINE SUNGLASSES